Weekend in de natuur - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Milou - WaarBenJij.nu Weekend in de natuur - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Milou - WaarBenJij.nu

Weekend in de natuur

Blijf op de hoogte en volg Milou

11 Februari 2016 | Canada, Huntsville

Zo, ik heb het gevoel dat ik een tijdje van de wereld ben geweest dit weekend! Geen carnaval of Code Rood voor de storm voor mij, maar hopelijk vinden jullie dit verslag toch de moeite waard om te lezen.
De reis ging zoals gepland naar Algonquin Provincial Park. We kwamen na een sneeuwige reis en een tussenstop bij Wendy’s (een soort McDonalds) aan in Huntsville, het stadje wat onze uitvalbasis zou zijn. Het hotel (of motel?) was typisch Amerikaans, zo langs de weg met kamers in een open galerij, zoals ik kende van televisie maar nooit echt in Europa tegen ben gekomen. Het waren prima kamers met ruime bedden (zo zacht in vergelijking met het vreselijke bed in mijn kamer, eindelijk een écht matras!) en een ander meisje en ik hadden voor elkaar gekregen om met z’n tweetjes een kamer te delen dus dat was helemaal luxe. De dag voor vertrek was ik met een vriend naar de Wholesale geweest (wat een ervaring, stel je een Makro/Sligro voor maar dan keer 10) dus we hadden drinken, lunch en snacks bij ons. De eerste avond bleven we in een van de kamers gezellig kaarten en kletsen. De volgende ochtend na een gratis ontbijt (waar meer zoetigheden dan brood werd aangeboden) op naar het park! We hadden besloten om ski’s te huren voor een cross-country tocht, dit is vergelijkbaar met langlaufen. De man van de rental was enorm vriendelijk en gaf ons enkele tips voor activiteiten in het park. Ik vond het best wel spannend maar alle twijfels verdwenen na een paar minuten want het was echt enorm gaaf! Er waren meerdere paden waardoor je zelf de grootte van de ronde kon bepalen. Tussendoor waren er aanwijsborden en lunch hadden we samen met veel andere skiërs in een verwarmde cottage. Niks gebroken gelukkig (wel bijna in volle vaart tegen een boom aan geknald) en enorm genoten van alle heuvels waar je met volle vaart vanaf vloog. Het was niet moeilijk, behalve soms heuvels op met pizzapunt-ski-techniek (moeilijk uit te leggen). Ik heb enorm veel gelachen en genoten van de mooie natuur, het pad liep in veel gevallen langs beekjes en midden in de bossen.
Vermoeid maar voldaan keerden we terug naar Huntsville voor een korte stop in het hotel, om daarna een plek te vinden voor avondeten. De avond was heel gezellig, maar we hadden verwacht dat het iets levendiger zou zijn. Het was zaterdag en de twee aanwezige pubs sloten om twaalf uur, maar dat was mooi voor ons aangezien we nog een dag tegoed hadden. De tweede dag eerst een parkpas gekocht en een stuk het park ingereden. Alle zijwegen waren gesloten vanwege de sneeuw eb gladheid, maar te voet kon je veel plekken toch bereiken. Zo zijn we bijvoorbeeld naar een waterval gelopen, heel mooi! Daarna keerden we terug naar Arrowhead Park, waar de hele omgeving kwam genieten van z’n vrije zondag. In het park kon je ook cross-countryskiën of hiken maar wij gingen naar de schaatsbaan. Wat in de zomer een camping is, was nu omgebouwd tot een schaatsbaan door het bos van ongeveer 1,5 kilometer. Het was opnieuw een beetje heuvelachtig waardoor je soms vanzelf ging en het was enorm leuk, met kleine kindjes in banden getrokken door hun ouders en vuurkorven op de route. Helaas was het toen alweer tijd om terug te keren richting Waterloo, waar we na een lange rit nog samen naar een Italiaans restaurant zijn geweest. Gek om thuis te komen na zo’n weekend, want ook al ben ik hier nog maar ruim een maand, toch voelt het als thuis!
De afgelopen dagen had ik wel spierpijn en een paar blauwe plekken, maar ik kan zeker terugkijken op een geweldig weekend! Ik hoop dat er nog meer van zulke weekendjes gaan volgen. Deze week geleerd voor opnieuw een toets op dinsdag, die gelukkig makkelijk was. De rest van de dagen een beetje studeren en boodschappen, het gebruikelijke. De Franse les verliep oké maar we waren slechts met drie mensen, hopelijk wordt het volgende week wat drukker. Deze dagen word ik iets minder blij van het koude weer, zaterdag kan het voelen als -30! Afgelopen week was de sneeuw vrijwel helemaal weg, maar dat was dus maar voor korte duur. Het is en blijft Canada ;) Verder heb ik me ingeschreven voor een trip eind februari naar de Niagara watervallen, georganiseerd door de studievereniging. Dus hopen dat het weer meezit :) Gisteren is ook het tentamenrooster bekend geworden en mijn laatste tentamen is al op 14 april, waarna ik dus een lange tijd vrij heb om ook te reizen, heel veel zin in! Dit weekend eerst nog twee feestjes om te vieren dat we vakantie hebben (officieel studieweek) en andere gezellige dingen, dus dat is alvast een goed vooruitzicht!
Tot snel.

Liefs Milou

p.s. Ik ben heel slecht in korte beschrijvingen, dus sorry als het langdradig wordt....

  • 13 Februari 2016 - 11:49

    Petri Van Kuyck:

    Heerlijk zo in die sneeuw! Hier mis ik dat wel een beetje :-) De crocussen en narcissen staan hier nu in bloei! ;-). Wat een geweldige natuurbeleving! Leuk om te lezen Milou ! En alvast een heel gezellig 'feestweekend' gewenst !

  • 15 Februari 2016 - 12:00

    Grumpy Bear:

    Ha Milou,
    Nee, hoor het leest als een trein. Het ziet er op de foto's allemaal heel plezierig uit, behalve de sneeuw dan.....! Maar fijn dat je zo hebt genoten. Zo maak je nog eens wat mee en je kunt er leuk op terugkijken met die foto's. Zal wel een ervaring zijn geweest, voor de eerste keer op de lange latten. Hopelijk verdwijnen de blauwe plekken snel. En blijft het daar niet zo extreem koud! Geniet de komende tijd maar van je vrije tijd en veel voorpret alvast met wat allemaal nog komen gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 4710

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 10 Mei 2016

Mijn exchange

Landen bezocht: