Reading Week: bus, bus, bus - Reisverslag uit Toronto, Canada van Milou - WaarBenJij.nu Reading Week: bus, bus, bus - Reisverslag uit Toronto, Canada van Milou - WaarBenJij.nu

Reading Week: bus, bus, bus

Blijf op de hoogte en volg Milou

21 Februari 2016 | Canada, Toronto

Hi,
Ik heb weer een nieuw verslag van afgelopen week, plus een heleboel foto’s gemaakt die ik wilde delen! Vrijdagavond voor het eerst naar een soort club geweest in Waterloo, was een erg leuke avond. De volgende dag hadden we ’s avonds afgesproken met de groep van het Algonquin weekend om samen te koken en naar de bioscoop te gaan. Maar het was dat weekend zo koud buiten (voelde als -30) dus we besloten ’s avonds om maar thuis te blijven en daar de film te kijken. Was desondanks heel gezellig. Zondag beetje uitgeslapen en om het thema van het weekend een beetje voort te zetten hadden we ’s avonds een Valentijnsdiner in één van de gezamenlijke keukens hier waar iedereen wat meebracht. Ook afscheid genomen voorlopig van een hoop mensen die de week ergens anders gingen doorbrengen. Een behoorlijk grote groep ging naar Cuba, op naar zon, strand en warmte. Een andere groep vertrok de volgende ochtend naar het noorden voor een week in de sneeuw. Verder betekende deze vrije week dat er bijna niemand op de campus of in Waterloo te vinden was, wat een rust. Na een studiedagje op maandag vertrok ik dinsdagochtend vroeg naar Toronto. Ik had helaas niet de beste dag uitgekozen aangezien het de hele tijd sneeuwde en de mist het uitzicht beperkte. Toch heb ik behoorlijk veel gelopen (met natte sokken en schoenen bah) en veel gezien. In Toronto was het soms lastig de weg vinden met al die hoge torens, er zijn er zoveel! Maar eenmaal buiten het financiële district vond ik het een hele aangename stad met veel aandacht voor kunst, cultuur en theaters. Op elke hoek van de straat vind je wel een bioscoop of theater! Ook staan er nog oude kerken midden tussen de nieuwbouw wat leuke contrasten oplevert. In de ochtend ging ik o.a. naar het Distillery District, een oude brouwerij waar nu allemaal kleine zaakjes zitten, zoiets als Strijp S in Eindhoven. Na een opwarmertje in een koffietentje de metro gepakt naar Casa Loma, een van de topattracties in Toronto. Dit was een prachtig kasteel op een heuvel beetje buiten het centrum, erg mooi om te zien. Er zijn veel bekende films opgenomen en er was een audiotour waardoor je op je eigen tempo rond kon wandelen. Daarna was het gelukkig wat beter weer en ben ik terug gewandeld langs de universiteit en het Royal Ontario Museum naar het station, om met de trein en bus weer richting Waterloo te reizen.
Op woensdag ook een volle dag, eerst naar het winkelcentrum op ongeveer een uurtje met de stadsbus van huis uit, om mijn tas te laten repareren bij de ‘Shoedoctor’. Daarna door naar Cambridge, een andere stad hier dichtbij. Ik was er nog nooit geweest maar het was erg mooi! En het was lekker weer dus heb rondgewandeld en boodschappen gedaan voordat ik weer naar huis keerde. ’s Avonds even een inhaalrace gedaan voor alle Wie is de Mol afleveringen die ik had gemist, ben nu weer helemaal bij!
Donderdagochtend vertrok ik weer met de bus (de chauffeur herken ik inmiddels) naar Milton, op naar Vino. Vandaag hadden we het iets beter afgesproken en zouden we samen naar Toronto gaan voor het aquarium en om een aantal wijken te zien zoals Chinatown. Opnieuw een hele leuke dag gehad, heel veel foto’s gemaakt in het aquarium want er waren zoveel mooie vissen en kwallen! Dit was ook nieuw voor Vino, dus een goede combinatie. Die avond had Vino geregeld dat we bij zijn broer in Toronto zouden eten. Hij vertelde me dat ze in de sokkenbusiness zaten, maar wauw ik wist niet dat je daar zo goed van kon leven ;) Het huis van zijn broer lag midden in een villawijk omringd door parken en was echt enorm! Met een zwembad in de kelder en overal zachte vloerbedekking, echt heel mooi. En de mensen waren ook super vriendelijk dus het was een hele gezellige avond. Voor het gemak bleef ik ’s avonds bij Vino thuis in Milton slapen, zodat we de volgende dag weer samen op pad konden. Vergeleken met mijn matrasje hier was het bed weer hemels ;)
Op vrijdag besloten we niet opnieuw naar Toronto te gaan omdat ik het meeste eigenlijk al gezien heb (ik ga zeker nog wel een andere keer terug, bijvoorbeeld om te shoppen!) en hadden we daarom bedacht om met Nelly (ook familie, een zus van Mia) te lunchen. Verder hebben we een autotripje gemaakt naar Lake Ontario, wat parken en stadjes gezien. Eind van de middag weer terug naar Waterloo, waar ik moe op tijd mijn bed in dook.
Vanmorgen heb ik met één van de vrienden die wel thuis was een heerlijk ontbijt gehad bij een befaamde plek in Waterloo (als je na 10 uur ’s ochtends komt sta je gegarandeerd in de rij). Wat was dat lekker! Typisch Amerikaans maar zeker de moeite waard om nog eens terug te komen. Verder moet ik hard aan school werken deze week. Na morgen is het over met de rust hier omdat iedereen terug komt van de reisjes en colleges weer beginnen. Ik kan ondanks dat ik ook wat tijd in mijn eentje was terugkijken op een hele leuke en fijne week, waarin ik me geen moment verveeld heb. Op naar de volgende!

Liefs Milou

  • 22 Februari 2016 - 10:33

    Carla Senders:

    Ha Milou,

    Leuk om weer van je te horen.
    Wat een indrukken doe je daar op, geweldig.
    Heb gisteravond toen de verslagje binnen kwam, het voorgelezen aan oma waar ik toen was.
    Of ze het allemaal snapte wellicht niet, maar ze genoot er wel erg van, zat met een "big smile" op haar gezicht alles aan te horen!!

    Groetjes Carla

  • 22 Februari 2016 - 17:24

    Milou:

    Hoi Carla,
    Wat leuk dat je dat gedaan hebt, dankje. Heel fijn om te horen, hopelijk krijgt ze er dan nog iets van mee maar fijn dat ze zo blij was!

  • 09 Maart 2016 - 17:25

    Petri Van Kuyck:

    Wat een leuke foto's Milou! Ze geven goed de sfeer weer die jij beschrijft in je leuke reisverslag. We genieten er hier van! En dat aquarium!!!
    Misschien moeten we hier in Holland ook maar eens ouderwets sokken gaan breien ,:-) ? Hi hi.
    Succes weer met de colleges na zo'n avontuurlijke 'vrije' week!
    Het allerbeste!

    Bye bye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 4719

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 10 Mei 2016

Mijn exchange

Landen bezocht: