News - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Milou - WaarBenJij.nu News - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Milou - WaarBenJij.nu

News

Blijf op de hoogte en volg Milou

20 Maart 2016 | Canada, Waterloo

Hi there!

Op deze zonnige zondagmiddag heb ik weer even een reflectiemomentje en kunnen jullie opnieuw meelezen over wat ik allemaal meemaak.
Na het vertrek van mijn ouders was het eigenlijk een gewone week met school, sporten en afspraken. Op dinsdagavond na college spontaan meegegaan voor een biertje in Waterloo om bij te kletsen met de groep van het Algonquin weekend. Sinds deze week had ik ook een ‘shoetag’, ofwel een abonnement voor de fitnesslesjes in het sportcentrum. Dus afgelopen twee weken al geprobeerd beetje meer actief bezig te zijn ;) Bijkomend voordeel is dat ik er super veel energie van krijg!
Die week was het heel lekker weer dus af en toe buiten genoten van het zonnetje. Op vrijdagavond zijn we met een groepje het centrum ingegaan om wat te drinken in een café, wat heel gezellig was. Op zaterdagochtend heel spontaan besloten om mee te gaan naar een natuurpark vlakbij Hamilton, op ongeveer een uurtje rijden. Een vriend had een huurauto dus we konden makkelijk mee. Het was opnieuw heerlijk weer en we hebben gewandeld tussen alle families en honden en foto’s gemaakt van het mooie uitzicht. De rest van het weekend vloog voorbij, zoals altijd :)
Ik had niet moeten zeggen dat het hier nooit regent want de afgelopen week begon vrij depressing. Veel nattigheid en grijze dagen later is het dit weekend gelukkig weer zonnig! Donderdag was het St. Patricksday. Officieel Iers, maar voor de studenten hier genoeg reden om bier (in groen!) te drinken en de straten op te gaan. ’s Ochtends begonnen we met een groepje meiden aan een luxe ontbijt in de keuken met mimosa (sinaasappelsap en prosecco), om daarna richting twee vriendinnen te vertrekken die in Waterloo een huisfeestje gaven. Het voelde heel gek om deze dag te vieren, aangezien het geen officiële feestdag is hier in Canada en het gewone leven gewoon doorgaat. Tegelijk zijn er massa’s mensen op de been allemaal uitgedost in groene outfits (ik had natuurlijk ook enige groene decoratie ingeslagen). Het was super gezellig, ook al had de politie de grote straat afgesloten waar de meeste activiteiten waren. De volgende dag was het wel even zwaar om om acht uur naar college te gaan haha. Vrijdagavond was er een concert in het theater op de universiteit met A capella zanggroepen. Kennen jullie de film Pitch Perfect? Het was precies zoals dat! Heel leuk om te zien, zou je in Nederland niet zo snel meemaken.
Deze zaterdag ging ik met een vriendin naar een park in Kitchener om ‘de benen te strekken’. Nee grapje we hadden gewoon zin in wat buitenlucht en wilden nieuwe plekken zien. Het bos leek best wel op een Nederlands bos, maar zoals Canadezen zijn stond er natuurlijk een hek omheen en waren er allemaal paden aangelegd en kinderspeeltuintjes gemaakt. ’s Avonds deden we St. Patricksday nog een keertje over in ons wooncomplex, wat opnieuw een mega gezellig feestje was.
Maar het meest belangrijke moet ik nog vertellen: ik ga naar New York! Vier dagen in m’n uppie, dat word wel spannend, maar super veel zin in! Ik heb inmiddels de vlucht en hostel geboekt en vertrek de dag na mijn laatste tentamen (15 april). Daarna nog een paar daagjes in Waterloo om gedag te zeggen tegen iedereen en dan met familie naar Ottawa voor het weekend. Het wordt allemaal nog leuker want drie dagen later (27 april) vertrek ik met drie meiden voor een roadtrip! We gaan een ronde maken door Canada en Amerika voor elf dagen. Het wordt een combinatie van natuur en steden (Boston, Quebec, Montréal, Ottawa en Toronto). Dus genoeg om naar uit te kijken! Ben heel blij dat het nu allemaal soort van vast staat. En het is een goeie motivatie om nog even te studeren, de tentamens beginnen namelijk volgende week na het paasweekend al.
Misschien zeggen de foto's meer dan dit verhaal, hoop in ieder geval dat jullie het leuk vinden om te zien.

Groetjes aan iedereen vanaf de andere kant van de oceaan!
Liefs Milou

  • 29 Maart 2016 - 21:42

    Petri Van Kuyck:

    Hoi Milou.
    Weer genoten van je reisverslag! Ik zal het oma ook laten lezen, ze geniet daarvan! De paashaas is hier inmiddels vertrokken en heeft een heuse paasstorm achtergelaten. Maar de lente hangt wel in de lucht!
    Heel veel succes met je tentamens deze weken! Even hard werken nu dus en volhouden tot half april, maar dat gaat jouw vast lukken! Zeker met zoveel leuke dingen in het vooruitzicht :-) Succes en heel veel lentegroetjes vanaf deze kant van de oceaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 4696

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 10 Mei 2016

Mijn exchange

Landen bezocht: