Still living the Waterloo life - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Milou - WaarBenJij.nu Still living the Waterloo life - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Milou - WaarBenJij.nu

Still living the Waterloo life

Blijf op de hoogte en volg Milou

09 Maart 2016 | Canada, Waterloo

Hallo allemaal!
Deze week een overzichtje in de vorm van lijstjes. Persoonlijk maak ik ze continu, voor boodschappen, to-do lijstjes of meer zoals deze ;)

Dingen waar ik blij van word:
- Een gratis Tim Hortons cadeaukaart ter waarde van 15 euro krijgen
Wat, Tim Hortons? Dat vereist enige uitleg. Het is te vergelijken met een goedkope Starbucks (koffie, zoetigheden, broodjes) en de keten is ontzettend populair hier. Alleen al op de campus zijn er misschien wel vijf verschillende vestigingen. Het is normaal om minstens tien minuten in de rij te staan voor een bekertje koffie (die sla ik over) en ook de drive-thru staat meestal vol met auto’s. Typisch Canadees dus, maar blij dat ik me af en toe kan verwennen met een muffin of chocomel.
- Het weer (oké de meeste dagen dan). Vorige week was er nog een sneeuwstorm maar de afgelopen tijd is het prima weer geweest! Het voelt stiekem al als lente, ook al is me verteld dat het hier nog tot eind april kan sneeuwen. Het is heerlijk om ’s ochtends naar de uni wandelen tussen de eekhoorns en vogeltjes te horen fluiten. De eekhoorns hebben trouwens geen gebrek aan voedsel, je ziet ze gewoon letterlijk de prullenbak induiken op zoek naar wat over is van ons voedsel. En eindelijk zie ik gras in plaats van witte velden haha.
- Koken en bakken
De medebewoners op mijn verdieping maken er al grapjes over, dat ik altijd eten sta te maken in de keuken haha. Ik heb genoeg tijd en vind het heel leuk dus het is soort van mijn manier van ontspanning. Deze week staat nog een wortelcake op de planning. Ook ben ik goed verwend door mijn ouders die allerlei lekkers vanuit Nederland hadden meegenomen. In Guelph kwamen we toevallig een Dutch Toko tegen dus heb ik even roggebrood en schuddebuikjes ingekocht. Wie had gedacht dat ik hier schuddebuikjes zou eten? ;)
- Goede cijfers terug krijgen
Tot nu toe gaat het allemaal wel goed op school, dus hoef ik me daar in ieder geval niet druk om te maken!
- Bezoek van mijn ouders
Afgelopen week waren papa en mama hier voor een bezoek/vakantie. Het was enorm gezellig en we hebben veel gedaan. Het hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) was toch wel het diner op 350 meter hoogte in de CN-tower in Toronto met een waanzinnig uitzicht! Ik durfde het niet aan op een glazen plaat te staan zo hoog boven de grond, de auto's leken net mieren, doodeng haha. Verder zijn we naar de Niagara watervallen geweest. Ik heb ze nu twee keer gezien, maar het weer was zo verschillend op de dagen dat ik daar was dat het toch een heel ander uitzicht bood. Het blijft enorm gaaf om zoveel water naar beneden te zien storten. De plaats Niagara zou ik niet echt aanraden, tenzij je fan bent van casino’s of Las Vegas. De foto’s leggen het misschien niet helemaal goed vast maar het is echt verschrikkelijk toeristisch en duur. Kan nog steeds niet begrijpen dat we met de studievereniging voor 30 dollar dat weekendtripje hebben gemaakt, inclusief busvervoer en perfecte hotelovernachting. Met m’n ouders ben ik naar veel plekken hier in de omgeving geweest, nog een dagje naar Toronto en de Farmers Market in st. Jacob, vol met traditionele spulletjes en etenswaren. Maar we hebben ook lekker in het huisje in Guelph (de stad waar ze verbleven, ongeveer een half uurtje vanaf mij rijden) films gekeken en gegeten, kortom een perfecte week.

En natuurlijk ook een lijstje van dingen waar ik minder blij van word:
- Hagelachtige sneeuw die pijn doet aan je gezicht en waar je bijna van op je snufferd gaat
- Soms word ik gek van hoeveel ze hier aan het bouwen zijn. Het complex waar ik woon is omringd door ‘construction sites’ omdat ze nieuwe residenties bouwen, en ’s ochtends om half zeven word je gewekt door bouwvakkers of hijskranen. En het lijkt wel alsof ze overal tegelijk aan de slag zijn gegaan, want ook op weg naar de uni en in het centrum van Waterloo liggen straten open en moet je bouwvakkers ontwijken.
- Denken aan terug naar huis gaan
De tijd gaat zo snel! Er zijn al meer dan twee maanden voorbij en over een maand zijn de laatste tentamens als het goed is ook al klaar. En ik wil nog zoveel doen! We hebben plannen voor het paasweekend en voor aan het eind van het semester (roadtrip door USA/Canada), maar nog niets staat vast. In ieder geval meer dan genoeg leuke dingen om naar uit te kijken! Voor mijn gevoel was afgelopen week weer een soort vakantie, dus nu zit ik even met mijn neus in de boeken.

Zoals jullie zien is het tweede lijstje iets korter, wat hopelijk aangeeft dat ik het nog steeds heel erg naar mijn zin heb en meestal ook goedgehumeurd ben ;) Ik hoop dat het ook allemaal goed gaat met jullie. Het beste!

Lieve groetjes,

Milou

• 09 Maart 2016 - 19:49

Carla Senders:

Ha Milou,
    Een bondig reisverslag waar je toch veel dingen uithaalt!!
    Fijn dat pap en mam er zijn geweest, ik begreep dat ook zij het reuze naar hun zin gehad hadden en alles goed was verlopen.
    Nou nu toch maar op naar een beetje lente, hier in Nederland gaan we als het goed is richting 10 graden!!.
    Geniet daar nog lekker en tot een volgende keer.
    Liefs Carla

• 13 Maart 2016 - 19:27

Petri Van Kuyck:

Hoi Milou.
    Wat fijn dat papa en mama een weekje bij je konden zijn en ook konden genieten van jouw 'leventje in Canada'. Het is weer zo leuk om je laatste verslagjes te lezen! Oma vindt het ook fijn om je verhalen te lezen als ik of papa/mama die af en toe printen. Ze vindt het allemaal geweldig en ze is heel trots op je!.
    Voor nu alvast veel succes met je neus in die boeken (hi hi) en ook weer veel plezier de komende weken!
    Groetjes!

• 13 Maart 2016 - 22:16

Grumpy Bear:

Hoi Milou,
    eten met passie: is altijd gezond! Fijn dat je ouders er zijn geweest: nog fijner dat jij dat zelf ook leuk vond en dat je die week als het ware hebt ervaren als een "tweede vakantie" in je vakantie (want daar lijkt je studie-uitwisseling wel op als ik het allemaal lees...). Gelukkig dat je van zoveel dingen blij wordt: er straalt een hoop energie en plezier vanaf. Dat daarbij je studie ook nog goed gaat is dan een hele geruststelling. (alvast succes met de komende tentamens...). Wat er allemaal nog gaat gebeuren: we lezen het wel weer en kijken wel naar de foto's. Dat geeft al met al een heel goed beeld. Geniet van de resterende maanden en het vooruitzicht van de road-trip!!!
    veel groetjes en tot weer van Grumpy Bear.