Warme start van februari - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Milou - WaarBenJij.nu Warme start van februari - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Milou - WaarBenJij.nu

Warme start van februari

Blijf op de hoogte en volg Milou

04 Februari 2016 | Canada, Waterloo

Hoi! Inmiddels ben ik helemaal gewend aan mijn leventje hier en heb ik een soort van ritme te pakken. Hierdoor heb ik misschien minder om over te schrijven of schiet het maken van foto’s erbij in. Maar het is alweer bijna twee weken geleden, dus hoog tijd voor een nieuw overzichtje! Ik heb afgelopen tijd ook een aantal keer geskypet met vriendinnetjes en thuis, dus misschien horen jullie wat dubbel.

School
Op maandag en dinsdag hard geleerd voor mijn eerste midterm tentamen, wat me gelukkig vrij gemakkelijk afging. Ik ken één jongen bij het vak die ook exchange student is en hij had niet eens geleerd maar vond het toch goed te doen. Zegt misschien wat over hem maar ook over de toets ;). Daarna op woensdag ook de hele dag aan school gewerkt, moest ’s avonds een essay inleveren. Over school heb ik verder niet zo heel veel nieuwtjes, het is in veel opzichten hetzelfde als in Tilburg. Ik ben nog steeds blij met mijn vakken, naar sommige colleges ga ik met heel veel plezier en naar andere wat minder maar dat is oké. Ze houden je hier gedurende het semester wel bezig met opdrachten en toetsen, maar in vergelijking met technische programma’s zoals Engineering kom ik er heel goed vanaf!

Sporten
Na afgelopen weekend (pizza, frietjes, brownie) had ik echt even de behoefte om actief te zijn. Daarom een aantal keer naar het zwembad, sportcentrum of squashhal geweest.
Na wat schoolwerk ging ik donderdag ook mee naar een yogales in het hoofdgebouw van WCRI waar ik verblijf. Het zijn gratis lesjes maar helaas waren er te weinig mensen om het door te zetten, ik vond het wel erg leuk! Door het slechte bed voel je echt je spieren en rug wel meer dan thuis, dus het was fijn om alles even goed te stretchen.
De laatste week was het ook heel goed weer waardoor je makkelijker naar buiten kan. De sneeuw is gewoon helemaal weg vandaag en we hebben gister zelfs de 10 graden gehaald! Canadezen heb ik al horen klagen over hoe warm het wel niet is. Ik ben al een paar keer naar het park of naar de supermarkt gewandeld, alles om maar niet hele dag te zitten.

Food
Woensdag na het eten door naar squashles en daarna met mijn unitmate en een paar van haar vrienden naar de Korean Barbecue. Dit is een restaurant waar je zelf een barbecue hebt in je tafel, ongeveer vergelijkbaar met gourmetten in Nederland. Opletten dus dat je vleesjes niet aanbranden! Ik voelde me nogal schuldig over al het eten wat we hebben weggewerkt maar het was lekker!
Na een keer de oven geprobeerd te hebben heb ik zaterdag brownies gebakken (uit een pak, voor het gemak) en die waren heel goed gelukt al zeg ik het zelf. Ik ga waarschijnlijk nog wat vaker bakken, het is een fijne oven en ik maak er mezelf en anderen gelukkig mee :)
En nog steeds ben ik op de vegetarische tour, wat helemaal niet erg is. Het scheelt zeker in je portemonnee en eetplannen maken we vaak pas last-minute dus het is zonde om het te kopen en vervolgens niet vers te kunnen eten.

Leuke dingen
Op donderdag vergezelde ik een vriendin naar een winkelcentrum omdat ze een nieuwe skirugak nodig had. Niet dat ik daar een wijze raad over kan geven als niet-skiër, maar het was wel gezellig en we hadden een nieuw gedeelte van Waterloo gezien. We waren per ongeluk een halte te vroeg uitgestapt, maar dat was toevallig een plek waar ik een winkel genaamd de Dutchies Market spotte! Dus snel even naar binnen, mijn maag begon al te knorren. Binnen bleek het vooral een groente- en fruitmarkt, maar ze hadden ook Nederlandse producten, zoals speculaas, peperkoek, de Ruijter vlokken en Knorr maaltijdsoep. Zo grappig om te zien! Later alsnog de goede halte gevonden en geslaagd weer naar huis.
Vrijdagavond stond in het teken van een pubcrawl (kroegentocht) georganiseerd door de woonorganisatie. We kregen allemaal een t-shirt wat we mochten versieren met verf en glitters, met als gevolg dat ik nu nog steeds glitters vind tussen mijn kleren. Het was een hele leuke avond en ik heb een aantal leuke nieuwe plekken ontdekt in Waterloo. Gelukkig rijden er ’s nachts nog nachtbussen zodat we niet het hele eind ook terug hoeven te lopen in de kou. Onze feestjes staan blijkbaar bekend om de gezelligheid en de hoeveelheid alcohol, omdat er ook een aantal mensen van buiten het gebouw mee kwamen maar dat was alleen maar gezellig;)
Zaterdag ’s avonds uit eten gegaan met een paar meiden. In het restaurant/café waar we zaten was een Franse avond georganiseerd, dus we konden een beetje oefenen met songteksten. Heel lekker gegeten, veel locals en een fijne sfeer dus ik wil zeker nog een keertje terug! Na een erg gezellig begin van de avond wilde we een ander plekje opzoeken maar toen bleek het overal veel te druk. Uiteindelijk belandden we in het appartement van een wildvreemd meisje dat ons toevallig uitnodigde voor haar feestje. Niet verwacht dat de avond zo zou eindigen maar het was hartstikke gezellig en haar vrienden waren heel sociaal en leken er niks om te geven dat we als vreemden ook even langskwamen.
Zondag een tikkeltje vermoeid in de bus op naar Vino, familie in Milton. Ik was uitgenodigd voor een lunch. We hebben heerlijk gegeten (hij is een goeie kok) en plannen gemaakt voor de vrije week in februari. Er is enorm veel te zien in Toronto, waar ik al naar uitkijk. Later gaan we nog naar de Niagara watervallen en naar Montréal en Ottawa, waar ik ook heel veel zin in heb.
Als ik een ranking zou moeten maken dan zouden sporten en school een beetje onderaan eindigen zit ik nu te denken ;) Maar het is gewoon heel lastig om met al mijn vrije tijd en gezellige mensen heel gemotiveerd te blijven om te studeren. Gelukkig gaat het koken me wel goed af. Vandaag staat gegrilde paprika, erwten en couscous op het menu.

Voor aankomend weekend hebben we het plan om met een aantal naar een natuurpark te gaan, Algonquin Provincial Park, daar een kamer te huren en al het natuurschoon te gaan aanschouwen. Het park is zo groot als een kwart van België ongeveer (thanks Wikipedia!) en je kunt er allerlei winteractiviteiten doen. Ik heb er enorm veel zin in!
Iedereen een fijne carnaval of carnavalsvakantie!

Liefs Milou

  • 08 Februari 2016 - 19:19

    Petri Van Kuyck:

    Wat leuk te lezen allemaal! Veel plezier Milou en geniet maar fijn van alles wat je beleeft! Succes met je toetsen en Franse lessen :-) Ik wens je een heel fijn weekend in het natuurpark! Zal vast heel mooi zijn! Hier is inderdaad carnaval 'losgebarsten' , dus 'Alaaf!' Groetjes van ons allemaal :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 4703

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 10 Mei 2016

Mijn exchange

Landen bezocht: