Nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Milou - WaarBenJij.nu Nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Milou - WaarBenJij.nu

Nieuwe ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Milou

24 Januari 2016 | Canada, Waterloo

Hallo allemaal!
Het is alweer eventjes geleden maar afgelopen dagen ben ik druk geweest dus ik kan wel weer een hele pagina kunnen vullen met mijn verhaal.
Deze week stond een beetje in het teken van nieuwe dingen. Ik ontmoet nog steeds een heleboel nieuwe mensen, buslijnen, leer nieuwe Engelse woordgrapjes en verbaas me opnieuw over hoe het weer kan veranderen iedere dag en de mooie plaatjes die het oplevert. Allereerst mijn eerste squash les. Nu sta ik natuurlijk niet echt bekend om mijn goede balgevoel en ben ik ook geen uitblinker in welke sport dan ook, maar het ging behoorlijk goed! Ik heb behalve de bal niemand geraakt, niks gebroken en geen gekke capriolen hoeven uithalen. Kijk alweer uit naar komende les, waar we gaan leren hoe te serveren :)
Donderdag ook iets gedaan wat ik normaal niet zo snel zou doen. Samen met een vriendin naar Coffee Culture gegaan in het centrum van Kitchener om de hele dag samen te studeren. Het is een hele fijne plek met fijne zithoekjes waar veel studenten of zakenmensen koffie komen drinken of gaan lunchen. Gek genoeg werkte de omgeving positief voor onze concentratie, want juist door het geroezemoes en het feit dat je af en toe een blik op het dagelijkse leven op straat kan werpen was ik extra productief. Dus daar gaan we waarschijnlijk vaker heen! De bibliotheken op de campus zijn vaak hartstikke druk en nogal stil, wat ik niet altijd fijn vind. Maar het is fijn dat er in ieder geval ook genoeg werkplekken op de campus zijn.
Verder heb ik deze week tussen het schoolwerk door even het Earth Sciences museum op de campus bezocht. Het centrale thema is de ontwikkeling van de mensheid en het museum is toegespitst op de omgeving hier. Zo staat er in het gebouw een hele oude steen uit de prehistorie waar het museum soort van omheen gebouwd is. Weer wat opgestoken over de geschiedenis en met een dino op de foto geweest, kon niet missen natuurlijk ;)
Donderdag hadden we ’s avonds met een groepje afgesproken om naar een Japans restaurant te gaan in Kitchener. Ik kan niet zeggen dat ik veel ervaring heb met de Japanse keuken (sushi) dus het was een tikkeltje afwachten of het zou bevallen maar ik geloof dat ik een nieuwe liefde heb gevonden. Oohhh wat was het lekker! Het was een all-you-can-eat concept dus ik heb zoveel mogelijk verschillende gerechtjes geprobeerd. Echt genoten van al het lekkers en de gezelligheid. Wat iets nieuws proberen je wel niet kan brengen!
Een ander nieuwe ervaring is dat ik sinds deze week lid ben van de University of Waterloo Culture and Language Exchange Club (hele mond vol, I know). Dinsdag was de eerste bijeenkomst en het idee is dat je in groepjes een nieuwe taal of cultuur leert kennen. Ik zit in een gevorderden Frans groepje nu. We hebben een tutor (ook student) die ons elke week Franse les gaat geven. Op deze manier hoop ik een beetje mijn Frans bij te kunnen houden en kan ik het straks tijdens bezoekjes aan Montréal en Quebec meteen in de praktijk brengen. Ik denk dat het leuk is om zo op een informele manier toch nog een beetje bij te leren in een taal die ik heel mooi vind.
Voor het weekend stonden de plannen nog niet echt vast maar ik had uiteindelijk besloten mee te gaan met een groepje naar Square One in Mississauga, een enorm winkelcentrum. Het is volgens mij een van de grootste van heel Oost-Canada! Tijd om te shoppen dus! Het is alleen jammer dat ik niet zo veel kan kopen omdat het niet allemaal in mijn koffer past maar dat is misschien maar goed ook. Uiteindelijk een hele leuke dag gehad en we kwamen enorm vermoeid om tien uur ’s avonds thuis. Ben wel erg blij met mijn aankoopjes, waaronder een bureaulamp voor op mijn kamer. Dan kan ik eindelijk ’s avonds de tl-verlichting uitlaten (te fel) en lezen met wat prettiger licht.
Vandaag staat een beetje in het teken van uitrusten, sporten, aan school werken en pancakes bakken met een paar huisgenoten. Plannen voor tripjes de komende tijd zijn trouwens ook in de maak. Het is onmogelijk om niet geïnspireerd te raken van iedereens plannen en alle verhalen die je hoort over al gemaakte tripjes. Maar er staat nog niks vast, dus ik houd jullie op de hoogte!

Liefs Milou


  • 01 Februari 2016 - 15:22

    Ineke Bosmans:

    hoi veel groetjes uit Asten

  • 01 Februari 2016 - 15:23

    Ineke Bosmans:

    hoi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4693

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 10 Mei 2016

Mijn exchange

Landen bezocht: