Chinatown - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Milou - WaarBenJij.nu Chinatown - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Milou - WaarBenJij.nu

Chinatown

Blijf op de hoogte en volg Milou

09 Januari 2016 | Canada, Waterloo

Hi!
Al bijna een weekje in m'n nieuwe hometown! Ik heb even op een rijtje gezet wat ik de afgelopen dagen allemaal heb meegemaakt. Misschien niet heel bijzonder om te lezen, maar het was ook best een rustig weekje met veel vrije tijd.

5 januari
Maandagavond had ik zoals ik eerder schreef mijn eerste college. In veel opzichten leek het op de colleges zoals ik gewend ben, met een leuke docent die interactief lesgeeft. Op dinsdag heb ik verder niet zo veel bijzonders gedaan. Met een aantal Nederlandse meiden en een Zweeds meisje zijn we 's middags naar de supermarkt geweest om daarna samen te koken. Ik ben heel erg gewend om op loop- of fietsafstand meerdere winkels te hebben, maar hier is het echt te ver om te lopen! Gelukkig mogen we gratis met de bus met onze studentenkaart en rijden de bussen ongeveer elke tien minuten overal naartoe. Na het eten moest ik snel haasten om op tijd bij college te zijn, waar ik duidelijk niet de enige was. Maar liefst 375 mensen en één professor! De zaal was echt enorm maar ik kon het gelukkig toch goed volgen. Microfoons zijn echt een uitvinding ;)

6 januari
Vroeg op voor een nieuw college! Ik was blij dat ik nog in het Nederlandse ritme zat waardoor ik vanzelf heel vroeg wakker word. Na college ging ik in één van de vele gebouwen met een beker thee wat aan school werken. Later die dag had ik met een meisje afgesproken om tweedehands boeken over te kopen, wat net zoals in Tilburg via websites of Facebook kan en een hoop geld scheelt. Ik hoorde gisteren dat boeken hier zo duur zijn omdat elke extra bladzijde meer geld voor de auteur oplevert, waardoor de boeken vaak ook hartstikke dik zijn. Rare regel! Ook nam ik een kijkje in het zwembad op de campus, waar je gratis mag zwemmen. Het water was een stuk kouder dan in het zwembad in Tilburg maar alsnog fijn dat ik hier ook m'n baantjes kan blijven trekken.
Om zes uur hadden we met een groepje afgesproken om naar de universiteit te gaan voor Bomber's wednesday. Dit is een maandelijks feestje in een café op de universiteit. De rij was enorm, maar gelukkig mochten we nog naar binnen. De naam van dit verhaaltje is eigenlijk een grapje, het aantal Aziaten is hier namelijk ENORM dus we noemen het voor de grap Chinatown. Maar het was zeker een hele gezellige avond! Eerste Canadese biertje: check!

7 januari
Weer vroeg op want de installeur voor het internet kwam langs. Nu heb ik eindelijk ook wifi op m'n kamer en hoef ik niet elke keer naar de kelder. Samen met nog twee meiden deel ik de kosten en het abonnement. Daarna op naar het winkelcentrum (Conestoga Mall) om wat inkopen te doen. Bepakt en bezakt met de bus weer terug, jullie hadden me moeten zien lopen wat een pakezeltje! Ik heb wel alles wat ik nodig heb kunnen vinden (Canadese simkaart, adapter voor het stopcontact, een deken en boodschappen). Met een lege portemonnee en een etensvoorraad voor een week ongeveer weer thuis. 's Avonds opnieuw met een groepje studenten samen gekookt. Meestal zitten we in de keuken van het gebouw naast het mijne waar je overigens aan aanspraak geen gebrek hebt, iedereen is heel benieuwd naar waar je vandaan komt en hoe het bevalt etc.

8 januari
Vandaag ging ik na college even rondwandelen en wat van de buitenlucht genieten tot we werden verwacht voor een lunch als afsluiter van de oriëntatieweek. Dit was opnieuw heel gezellig! Later ben ik nog naar een sportlesje geweest dus best een productief dagje. Ik en mijn buurmeisje waren uitgenodigd om mee te gaan schaatsen in het centrum van Waterloo, wat uiteindelijk voor ons niet doorging. Ik weet niet of het door het water komt (chloorsmaak) of door het andere eten maar ik voelde me heel duizelig en misselijk vanmiddag. Nu gaat het gelukkig beter :)
Voor het weekend hebben we gepland om naar uptown Waterloo te gaan met wat meiden en misschien ook naar de bioscoop of naar een feestje. Morgen (zaterdag) is er een ijshockeywedstrijd waar we met een grote groep studenten het universiteitsteam gaan aanmoedigen. Ben benieuwd! Eerst wilde ik Toronto bezoeken, maar het gaat waarschijnlijk veel regenen en er zijn nog genoeg andere weekenden om tripjes te maken.
Fijn weekend allemaal!

Liefs, Milou

  • 10 Januari 2016 - 19:04

    Carla Senders:

    Ha Milou,
    Leuk om te lezen hoe je eerste week is verlopen, heel veel groetjes vanuit Steensel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 4709

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 10 Mei 2016

Mijn exchange

Landen bezocht: